Rött, blått, brunt och svart

På den amerikanska politiska skalan är rött vad vi menar med blått. Och på den amerikanska skalan är blått vad vi menar med brunt eller svart.

Och de på den amerikanska skalan ”röda”, de skjuter man av som vargar i Sverige. 

En skjuten varg tycks hämta sig, men sannolikt inte så hon kan jaga igen.

Grifford.jpg

Skvitt har inget till övers för amerikanska politiker, men det finns sämre och ännu sämre. Att skjuta dem är dock aldrig OK, ens de sämre! Men det brukar hända de bättre, om det nu kan vara en slump i de vapengalna högerkrafternas värld?


4 kommentarer on “Rött, blått, brunt och svart”

  1. Med skriver:

    Med, jag heter faktiskt så, Med!Och jag skriver ”med känsla”, för jag har ”medkänsla”. Och då fick jag sagt det också. För jag läser dig varje dag, men först nu ville jag kommetera. Och jag vet att du värnar om språket och nu gav jag ett exempel på vikten av att skriva ihop. ”Med känsla” är en sak och ”medkänsla” är en annan sak.Medkänsla har du och du skriver med känsla!Nu håller vi väl tummarna för att lilla Gabrielle ska slipppa ett liv som grönsak. Vi håller väl tummarna för henne, så att hon får leva ett värdigt liv. Det gör vi väl?Kram på dig, Skvitt!

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Vänta nu här… sa du inte nyss:”Demokrati kommer ur en gevärspipa” menar du att retoriken är annorlunda i USA än i Kina?Inkonsekvens min bästa Skvittiväg!! =0)Personligen tycker jag det är vidrigt med våld.

    • skvitt skriver:

      Man kan aldrig generalisera!Och jag sa inte så, jag sa att all makt växer ut ur en gevärspipa!Revolutionärt våld är också våld, i och för sig. Men det är ett nödvändigt våld för att föra historien framåt. Och det är motståndaren som bestämmer dess omfattning. Vill de träda åt sidan frivilligt så krävs inget våld. Men det har ju aldrig hänt förr, så varför ska man tro att det ska hända?Man måste se sanningen som den är och därför skjuta utan pardon!Det lär dock undertecknad inte få uppleva i sin livstid/Skvitt


Lämna en kommentar