Bredbandsbolagets mailbox – katastrof!

Jag har länge retat mig på den mailbox som min Internetleverantör tillhandahåller.

Det är Bredbandsbolaget.

 

Deras mailbox fylldes redan efter 10 mail. Med tanke på spam, som jag inte lyckas stoppa trots flaggning, så fylls den ju med en gång.

När mina vänner mailat mig får de besked om att medelandet inte kan levereras för att brevlådan är full. Jag kan ju inte gå in 10 gånger om dagen för att radera all spam. Så jag använder annan mailbox.

 

Nu har Bredbansbolaget bättrat sig!

Nu är det ett annat problem. Visserligen rymmer lådan mera, men den går inte att tömma!


Skit samma. Jag använder gmail istället.


Men numera varnar brandväggen för Bredbandsbolagets box. Det har den inte gjort tidigare!

Jag kan inflika att jag har en av de pålitligaste och bästa brandväggar som går att få för pengar!

Så jag varnar alltså åter igen för Bredbandsbolaget.

Bredbandsbolaget - lita på.jpg

Dock, i sanningens namn, som Internetleverantör fungerar det utmärkt.


4 kommentarer on “Bredbandsbolagets mailbox – katastrof!”

  1. Mattias Melin skriver:

    Hej SkvittJag tycker naturligtvis att det är tråkigt att läsa att du upplever besvär med din mejl-tjänst från Bredbandsbolaget. Jag har visat ditt blogginlägg för en av våra tekniker och jag vore tacksam om du kunde kontakta mig på kundombud@bredband.com varpå jag lovar att se över om vi inte kan hjälpa dig med de besvär du upplever med din mejl-tjänst. Med vänlig hälsningBredbandsbolagetKundombudMattias Melin

    • skvitt skriver:

      Hej Mattias!Jag är väldigt nöjd med er Internettjänst och klarar mig förträffligt bra utan er mailfunktion. Vill ni se över den, javisst, gör det, men jag nyttjar den i alla fall inte eftersom det finns mycket bättre! Ha en bra sommarsemester och sköt om dig!/Skvitt

  2. mimmi skriver:

    När Bredbandsbolaget nu gör om sin sida så har alla min kontakter försvunnit. Har haft kontakt med kundservice massor med gånger och får svaret ”det kommer vara löst inom kort”, men inget händer. Det är så j-a dåligt rent ut sagt. De verkar skita totalt i sina kunder.

    • skvitt skriver:

      Använd gmail istället. Det gör jag och det är fasen så mycket bättre! Sen kan jag spä på med en annan sak och där får jag skylla mig själv så klart. När jag tecknade avtalet med Bredbandsbolaget avsade jag mig telefonerbjudandet. Ändå debiteras jag för det varje månad. Men OK, sådant ser jag som petitesser eftersom jag ändå inte klarar av att förbruka min lön från utbetalningstillfälle till utbetalningstillfälle. Men, ja, jag ska försöka ta mig i kragen och snacka med dem om detta.Fast det visar ju hur fula de är!/Skvitt


Lämna en kommentar